Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen:

CORONAVIRUS UPDATE: Aangepaste openingstijden zijn voorlopig alleen nog op vrijdagavond tot 20:00. 

Wat zijn jullie openingstijden?
Klik hier voor de openingstijden in al onze 6 winkels.

Kan ik ook kleding komen passen in een winkel?
Natuurlijk! Dit is mogelijk in al onze 6 winkels.

Kan ik mijn kortingsbon online inleveren?
De waarde cheque van STOUT! Jeans t.w.v. €12.50 kun je nu nog alleen in onze winkels inleveren en niet via de webshop. STOUT! Jeans giftcards en onze tegoedbonnen kunnen momenteel alleen in onze winkel ingeleverd worden en niet via de webshop.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn bestelling.
Het kan zijn dat onze mail is tegengehouden door het spam filter van je email programma. Dit kun je zien door de spam filter instellingen in uw mailbox te controleren en zo nodig aan te passen. Komt er hierna nog steeds geen mail van ons tevoorschijn dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Wat zijn de levertijden?
Heb je gekozen voor thuis bezorgen in Raalte + 5KM ? En heb je voor 16:00 besteld op een werkdag? Dan wordt deze bestelling dezelfde dag nog thuis geleverd. Bij een bestelling die bezorgt wordt via Post NL op een werkdag voor 16:00 , wordt deze dezelfde dag nog verwerkt. Houdt er rekening mee dat verzending naar België een dag langer kan duren. Plaats je een bestelling op vrijdag of in het weekend? Houd er dan rekening mee dat je bestelling op maandag of dinsdag wordt geleverd. Verder kan het zo zijn dat – tijdens drukte bij Post NL – je bestelling pas geleverd wordt binnen 1 – 3 werkdagen.

Kan ik artikelen reserveren op de site?
Het is momenteel nog niet mogelijk om artikelen te reserveren. Artikelen op de website blijven voor iedereen beschikbaar, ook al heb je ze in de winkelwagen gelegd. Dit kan betekenen wanneer je tegelijkertijd met een andere klant een laatste artikel bestelt wij dit niet kunnen leveren. Mocht dit voorkomen dan zullen wij binnen 2 werkdagen contact met je opnemen.

Is het mogelijk om de artikelen retour te sturen?
Dat kan! Artikelen die niet naar wens zijn kunnen binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retour gestuurd worden met behulp van onze retourbrief. Deze brief vind je in de tas bij je bestelling. Indien deze brief ontbreekt kunt u contact met ons opnemen met onze klantenservice.

Wanneer gaat het retourtermijn in?
Dat is 14 dagen vanaf dat de consument of een door hem aangewezen derde het product heeft ontvangen.

Krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling niet wil houden?
Jazeker. Als je bestelling niet bevalt kun je deze naar ons retour sturen met behulp van de retourbrief in de geleverde tas. Zodra wij je bestelling retour ontvangen hebben storten wij het bedrag van je bestelling weer terug op je rekening. Mits dit een uitzondering is op ons retourbeleid.

Ik wil een gedeelte van mijn bestelling terugsturen, moet ik dan toch de gehele rekening betalen?
Je betaald alleen voor de artikelen die je daadwerkelijk houdt. Stel dat je een pakket met 3 artikelen besteld waarvan je er 2 wilt houden dan zullen wij je het bedrag van het ene geretourneerde artikel terugstorten. Zodra wij je retour zending ontvangen hebben dan zorgen wij dat je binnen de betaaltermijn van 14 dagen je geld terug gestort hebt. 

Wat als ik een Sale artikel heb besteld die is afgeprijsd voor 50% of meer en deze past niet?
Wij mogen geen Sale artikelen retour nemen die 50% of meer zijn afgeprijsd. Wat we wel kunnen doen is het Sale artikel omruilen voor een andere maat of een andere Sale artikel, als deze nog op voorraad is. We kunnen het helaas niet retour doen voor geld terug. Het beste wat je kunt doen is hiervoor naar 1 van onze winkels toe komen.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen.
Het kan voorkomen dat we per ongeluk een artikel met de verkeerde kleur of maat naar je verzonden hebben. Wij raden je aan om dan zo snel mogelijk contact met onze klantenservice.

Een artikel staat op tijdelijk uitverkocht. Wanneer komt deze weer op voorraad?
Wekelijks krijgen we een nieuwe voorraad binnen van onze leveranciers.

Wat doe ik als ik een klacht heb?
Stout! Jeans streeft er naar om in elke aankoop netjes en volledig af te leveren. Mocht het voorkomen dat u een klacht over de bestelling heeft dan kunt u deze doorgeven via onze klantenservice.

Ik heb een mail gestuurd maar heb nog geen antwoord?
Wij streven er na om de mail binnen 1 tot 2 werkdagen te beantwoorden. Is het dringend en je hebt nog geen antwoord? Bel dan even naar onze klantenservice.